23 Nisan 2012 Pazartesi

23 Nisan Kutlu Olsun,Sevinin Küçükler Övünün Büyükler



23 Nisan kutlu olsun,sevinin küçükler,övünün büyükler diye şarkılar söylerdim eskiden,çocukken yani..
Şimdi büyüdüm tabii kazık kadar oldum,benim yaşımdakiler 2-3 çocuk doğurdular.Aydın'daki arkadaşım İstanbul'a gelmiş yeni doğum yapan nihayet yeğenimi görüp seveceğim.Issız adam gibi oldum zaten-yazar burada sinema sahnesini benzetiyor kendine- onun gibiyim,yakınlarımın cocuklarıyla avunuyorum yani.
Oysaki öyle miydi daha dün cocuk değil miydim ben yaa ama önemli olan belkide içindeki çocuğu kaybetmemek.Büyümek ama kaybetmemek.
23Nisan hepimiz yeşil beyaz bi kıyafet giydik(özel olarak okulda diktirilmişti),sanırım 5-6 yaslarındaydım,uff çok çişim geldi yaa ne zaman bitecek bu gösteri uykumda var..bide üşüdüm.Heh bize sıra geldi elele tutusup kutu kutu pense mı yapcaz ne?ne yapcaktık yaa unuttum..Yine sırıtıyorum annem çikolata alacaktı yaa ondan:)bu bayram güzel bişi yaa:)
Yine 23 Nisan bu sefer halk oyunları oynuyorum heheh büyüdüm büyüdüm,9 yasındayım sanırım:)
Bir 23 Nisandı,yine yağmurluydu her 23 Nisan olduğu gibi,şiir okumam için bi metni ezberlemiştim,bu sefer cok ciddi bişey yapıyorum karizmalıyım,cool biricitim,yanımdada kağıdım vardı.Ama toplulukta hiç okumamıstım mikrofonu hayatımda ilk kez görüyordum orta birdeydim o zaman.Türkçe Öğretmenim yanımdaydı(çok güzel şiir okuduğum için beni seçmişti),ne okudum nasıl okudum bılmıyorum ama elimdeki kağıt terden ıslanmıstı,kürsüden beni izleyenlere bakamıyordum sadece kağıdı gözümün önüne almıstım ve annem izliyordu beni,öyle heyecanlanmıstımki du bakıyım sanırım babamda yanındaydı.Alkıslıyorlardı ama ben sadece mıkrofondan yankı yapan sesime odaklanmısım,nerdeyse dusup bayılacağım ınsanın kendı sesi ne kadar tuhafmıs,galıba bayılacağım,düşüyor muyum ne?
Yok yok şiir bitti alnımın akıyla gerçi ezber olmadı kağıttan dümdüz okudum..Ama olsun sanırım sonunuda tam dıyemedım mıkrofon düştü..Kolum carptı sanırım..Gülenler mi var,yok yok onlar beğendide ondan güldü..Annem el sallıyo bende ona sallıyım elimi:)
23 Nisan gösterileri okulda bitince eve gelip Trt 1deki programı izliyorum,23Nisan Çocuk Bayramı diye baska ülkelerden gelen çocuklar rengarenk giyinmişler.Ne kadarda güzeller keske bende orda olsam..Herkesin 23 Nisan'ını kutlarım özelliklede hala yüreğindeki cocuğu kaybetmeyenleri.

23Nisan kutlu olsun sevinin küçükler,övünün büyükler diye şarkılar söyleyen Biricit bayram sevinci içinde beş yaşındaki hali gibi.
resim alıntıdır

30 yorum:

  1. ben de tv de yabancı çocukların gösterilerini izlemeye bayılırdım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende canım cok guzeldı ızlemesı değısık değısık kıyafetler gıyıyolar gosterıler yapıolar ne ılgınc gelıodu o zamanlar:)

      Sil
  2. güzel bir nostalji yaşattın bizlere,benimde içimde hala küçük bir çocuk var ve içerde uyuyan küçücük dünya şirinem var 23 nisan tüm dünya çocuklarına ve içimizdeki çocuklara kutlu olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bendede var ıcımdekı kucuk cocuk hıc buyumuo zaten:))
      23nisan butun cocuklara kutlu olsun canım:)

      Sil
  3. 23 nisan en sevdiğim bayram, bende izliyorum trtdeki kutlamaları :) bide ilkokulda yaşadığım bi anı aklıma gelir hep her 23 nisanda, o zaman beni ağlatan şimdiyse gülümseten... İnsan çocukken ne kadar hassas oluyor, ufak mutluluklarada, küçük kırgınlıklarada...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zamanlar cocuk olduğumuz ıcın su an bıze sacma gelen seylere o zamanlar cok uzulmusuzdur buyuyuncede bıze kalan guzel anılar oluo hepsı:)

      Sil
  4. ne güzel bir heyecandır o minik yürekte o mikrofon önünde..

    bayramımız kutlu olsun güzeller güzeli biricitim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok heyecanlı gunlerdı o gunler:) senın yazını okuduğumda aklıma geldı bu anılarım :)
      tatlılar tatlısı dayatılan kocaman sevgiler bayramımız kutlu olsun canım:)

      Sil
  5. Duygularını ne güzel yazıya dökmüşsün güzelcim. Katılmamak imkansız, zira benzer şeyleri ben de mini miniyken yaşadığım için sürekli yüzümde bir tebessüm dalgası yayıldı durdu :) İçindeki çocuğu kaybetmemiş kişiler olarak hepimizin bayramı kutlu olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ıcımızdekı cocuğu ınsallah hıc kaybetmeyız tatlım nıce nıce 23 nısanlar kutlarız umarım:)

      Sil
  6. Canım çok güzel bir yazı olmuş , beni de çocukluğuma götürdün , şiirler okur , halk danslarında görev alırdım . Ne mutlu olurduk .

    İçimizdeki şarkılar söyleyen o çocuğu hiç kaybetmeyelim , hepimizin bayramı kutlu olsun .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zamanlar cocukken yani ne kadar mutluymusuz meğer daha mutluymusuz..
      ıcımızdekı cocuk hıc kaybolmaz umarım canım hepımızın bayramı kutlu olsun:)

      Sil
  7. Bu anılarımız ne güzel dimi :) banada fırfırlı bir elbise dikilmişti ve hiç yakışmamıştı. Bütün tören boyunca ağlamıştım herkes benimle dalga geçicek diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. puhahah:)) bende ağlıodum ama neye ağlıodum onu hatırlayamadım sımdı,yok bızım elbıselerımız guzeldı yaa cok havalanıodum ben:))

      Sil
  8. Ne güzel anıların varmış :))
    Hepimizin bayramı kutlu olsun biricitim! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederım canım:)
      hepımızın 23nısanı kutlu olsun:)

      Sil
  9. heeeey! biricit teyzesiiii küçük kuulumsunun 23 nisanı kutlu olsuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) kucuk kuulumsuyu yirim ben yaaa:) teyzesı ona bı suru oyuncak alıp geldı size böğürtlenli pasta yaptın mı kucuk bırıcıtte kucuk kuulumsuya cıkolata verecekmıs:)

      Sil
  10. Hala ben de çocuk gibiyim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne guzel ıste ıcındekı cocuğu kaybetmemek harıka bı duygu bence:)

      Sil
  11. ne güzel anılar eski günlerden kalma
    her 23 Nisan'da hatırlıyor insan bu güzel anılarını
    kimse kaybetmesin içindeki çocuğu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hıc kımse kaybetmez umarım o mınıcık kucuk cocuğu:)
      bayramımız kutlu olsun tatlım:)

      Sil
  12. ay ama bak bu yazın çok güzel ki.
    :)
    ilk kısmı da :)
    sonrası da.
    :)
    hediye, çekiliş, mim vb. biraz ara verip böle şeyler yazsana bee.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazılarım hazır zaten ama fırsat bulup yayınlayamıorum canım :))

      Sil
  13. Ayyy benim de aklıma 23 Nisan anılarım geldi :) İçimizdeki çocukların 23 Nisanı kutlu olsun canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kutlu olsun canım:)) benımde her 23nısanda anılarım aklıma gelıo:))

      Sil
  14. küçüklüğümden beri 23 nisan vari şenlikleri, kutlamaları, törenleri hiç sevmem. isteyenleri götürsünler de ben gibilerin orda işi ne. ulan ne zaman bitecek bu program diye somurtup dururdum. benim içimdeki çocuk bebekken ölmüş galiba :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha olabılır:)) belkı resmı olayları sevmıyor olabılırsın yoksa herkes cocukluğunu ozler genelde

      Sil