26 Nisan 2012 Perşembe

Çıtır Anneannemin Doğum Günü Bugün:)


Bugün ananemin doğum günü :)) 89 yaşında gencecik bi ananem var benim..
Bizden uzakta farklı bi şehirde demek isterdim ama farklı ülkelerdeyiz..O bi kez gitti oralara ve bi daha da dönemedi.
Bundan yıllar yıllar önce Almanya'ya gitmiş,sağlık sektöründe çalışıyor(fakat ilk mesleği postanede memurlukmus),tabii ben o zamanlar hayatta bile değildim.Çalıkuşu misali Almanya'ya ilk gidenlerden oraya gidiyor ama orda dil bilmez iz bilmez,bir hastaneye götürüyorlar burada çalışacaksın diyorlar,oda tamam diyor..
Orada ananem almanca bilmediği için hastane yemeklerini yapan alman kadınla iletişim kuramıyor,hatta o kadının torunu ananeme hakaret ediyorda ananem onu bile anlamıyor.Ama aklında tutuyor dedığı lafı kağıdada yazıyor,çarsıdan bır Almanca-Türkçe sözlük alıyor.Bakıyor ki küçücük cocuk ona Aptal Türk demiş.. Zaten yabancı memlekette,zaten vatan hasretınde,zaten yureğınde bellı acılarla oraya gıden ananem uzuluyor,ağlıyor..Ananem o sözlüğü elinden düşürmüyor hastanedede iki Türk görevliler, diğerlerinin hepsi Alman.
O sözle ilgili cümle kurmayı öğreniyor aradan bi 10gün gecıyor tabii.Torunu olan yemek yapan kadınla mutfakta karsılasıyor ve o kucuk cocuğa sensin aptalın almancasını soyluyor..Cocuk tabıı saskın..(ehh nede olsa benim ananem)
Sonrasında efenim benim o dil bilmeyen ananem almancayı hemen öğreniyor kursla değil o sözlükle ve kendi çabasıyla,yeni gelen Türklere bile tercümanlık yapmaya başlıyor..Derken ananem başhemşire oluyor o hastanede.Alman personeller onun alt kademesinde çalışıyorlar.
Derken gel zaman git zaman tabii o ara ben dunyaya gelıyorum..Diyorki o benım torunum değil o benim kızım ben ona bakacağım,okulunda,herseyınde ben masraflarını karsılayacağımki maddi acıdan beni büyütmenin çoğu sorumluluğunu o halletmıstır..Annemler bana iki isim koyuyolar diğer adım onun ismi.. Yaz tatıllerınde gelıyor Türkiye'ye..
zaman gecıyor ananem yaslanıyor,emeklı oluyor,Türkiye'ye kesın donus yapıyor ayy pardon yapamıyor,bir tır dolusu esya ile gümrükte kalakalıyor bizde bakakalıyoruz..
O zamankı kanunlarda burada Alman vatandası,Almanyada Türk vatandası ve geldığı gıbıde buraya yerlesemeden gerı dondu ananem..
3 ay uğrasıyor ıslemler ıcın vatanının toprağında kalmak ıcın,eee sen burdan değılsın dıyolar ve dönmemek üzere ananecim Almanyada tüm esyaları evını dağıtmıs halde tekrar topluyor baska bı hayat kuruyor orada..
Ananemin adını gururla taşıyorum,Bir Biricit Anneannesi kolay yetişmiyor:)Bana mücadele ruhumu kazandırdığın için,hep senin kadar güçlü olmaya alıştırdığın için teşekkür ederim anneanneciğim:) vee tabiiki Milka ve Merci çikolatalarlada tanıstırdığın için..:)

Canım ananem keske yanımızda olabılseydınde beraber yaş gününü kutlasaydık..Sana doya doya sarılsaydım.. dıyen Biricit ananesini telefonla aramaya gidiyor,üstünede bi kahve içmesi lazım..
resimler alıntıdır

54 yorum:

  1. waaaww günün en iyi yazısıydı, ananene çok selamlar doğum gününü kutlarım Allah daha çooook mutlu günler göstersin hepinize..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederım canım amin ınsallah, soyleyeceğım canım cok saolasın:)

      Sil
  2. Daha nice seneler dilerim canım anneannene de bu vesileyle sana da :) Öpüyorum anneannenin pamuk ellerinden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederım tatlım cok saolasın:) bende onun yerıne opuyorum senı:)

      Sil
  3. sağlıklı ömürleri olsun okurken ağladım çünkü babaannemi bu sene kaybettik biz.
    Hep böyle olun güzel anılarınız olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım cok uzuldum Allah rahmet eylesın mekanı cennet olsun bıtanecık babaannecığının.
      malesef hayat bazen sevdığımız ınsanları erken alabılıyor, tesekkur ederım

      Sil
  4. zekan nerden geliyor belli biricitim :) tontişin doğumgünü kutlu mutlu olsun bir öpücük de benden olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) di mi ama ananeme cekmısım:) cok tesekkur ederım canım :)

      Sil
  5. hayat hikayesi süpermiş gerçekten :) bizden de selam söyle ellerinden öperiz :) sağlıklı nice yaşlara Biricit Anneannesi :):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam canım soyleyeceğım selamlarınızı:) tesekkur ederım tatlım cok saol:)

      Sil
  6. Umarım benim kızımda uzun yıllar geçirir anneannesiyle.Daha nice yıllara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ınsallah canım Allah butun anneannelere uzun omurler versın torunlarıyla daha da genclessınler ınsallah, tesekkurler:)

      Sil
  7. Vaauvv süper Anneanne :) Ne azimli kadınmış gerçekten. Ben bu almanları bi sevemedi gitti zaten bricitciğim.
    İyi ki doğmuş anneannen canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benım anneannemle cok anılarım var aslındada cok yasanmıslıkları var tabııkı 89 koca yıl hep bana anılarını anlatır zaten:) tesekkur ederım canım:)

      Sil
  8. Canım yaa anneanneciğinin doğum gününü kutlar ellerinden öperim . Sen ilet artık :) Ben ve ailem de Almanya'dan geldik. Rahmetli babam da ilk gidenlerdendi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederım tatlım benım:)ıleteceğım:) ınanamıyorum bırde tanıdık cıkarmısız ne tesaduf olurdu,Allah rahmet eylesın canım babana mekanı cennet olsun.

      Sil
    2. Amin canım sağol. Sorma düşünsene olur mu olur yani biz Berlin'den geldik artık senin son günlerde didikleyen mesajların yüzünden sana sormuyorum :D

      Sil
    3. yok canım sorabılırsın mailleselım mesajlasalım bız canım:)) benım maıllerım bıraz karıstı su sıralarda bıraz yoğunum canım yazısalım:))
      (bkz:işleri yoğun insan örneği)

      Sil
  9. vooovvv
    süper bir anneanne....
    iyi ki doğmuş
    maşallahı da var he 89 yaş..
    süper...
    nazar değdirmeyelim de 99 u da kutlasın hatun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkur ederım tatlım:)Allah butun ananelere dedelere babaannelere uzun omur versın canım,benım babaannem 98 yasında vefat ettı bızım aılenın kadınları uzun yasıyoruz canım:P

      Sil
  10. huzurla, sağlıklı - musmutlu yıllar çıtır nineye^^

    YanıtlaSil
  11. Aanenin ellerinden opuyorum dogumgunu kutlu olsun benim bebislerimde cok duskunler ananelerine Allah basimizdan eksik etmesin eski topraklari..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkur ederım umaycım eski toprakları Allah korur ınsallah canım hepsıne uzun omurler versın:)

      Sil
  12. Mutlu yıllar canım :):) Çıtır bir anane :):)

    YanıtlaSil
  13. Annaneler başkadır benim gözümde nedendir bilmeme :) benimde 79 unda seksene merdiven dayamış ama kendini kırklarında hisseden bir ananem var , Allah onları başımızdan eksik etmesin nice nice yıllara :) (en az yüz ! :) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benım ananemde kendını benden genc hıssedıyor vallahı her yedığıne benden cok dıkkat eder,Allah basımızdan eksık etmesın yüzü gecerler ınsallah:D

      Sil
  14. doğum günü kutlu olsun; ne mutlu senin gibi bir kızı var, torunu değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederım mystıc:) evet kızıyım ben onun:) ne mutlu bana ki böyle bi büyük annecim var:)

      Sil
  15. daha nice uzun ömürlere...
    Ben de ananemi çok ama çok severim birbirimize çok benzeriz yeri bende cok ayrıdır.biricitcim seni de bu yüzden cok iyi anlıyorum :)
    neyse yeni yası mutluluk getirsin ananene :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ınsallah tatlım ananeler daha bı tatlı oluo sankı:) saol canım tesekkurler:)

      Sil
  16. ne denebilir ki:)))Anneannen hepimizi cebinden çıkarır maşallah:)))
    çok çok çok yaşasın, daha nice90lı,100lü yaşlara inşallah!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) eski toprak ya oyle derler canım Allah butun nınelerımıze ve dedelerımıze uzun omurler versın:) tesekkur ederım tatlım

      Sil
  17. Okurken , işte Biricit'in anneannesi dedim . Bayıldım çıtır anneannene . Allah nice uzun ömürler versin , sağlıkla , mutlulukla inşallah .

    YanıtlaSil
  18. ne kadar güzel anlatmışsın canım,Allah uzun ömürler versin anneannecine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederım tatlım amin insallah butun ananelere uzun omur versın Allah

      Sil
  19. Senin o çıtır ananeni yerim ben :))

    YanıtlaSil
  20. cidden örnek alınması geren bir başarı hikayesi ya,çok etkilendim.daha nice nice mutlu yaşlar diliyorum canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkur ederım tatlım saolasın:) aslında cok uzun hıkayeler var ananemle ılgılıde blog duvarları tasabılır ama yazmaya calısıcam ara ara:)

      Sil
  21. Ya öyle duygulandımki okurken Biricitim :( onu çok öpüyorum ve doğum gününü kutluyorum. Mutlu yıllar diliyorum sizlerle birlikte. Mesafe olarak uzak bile olsanız, önemli olan kalpte yakın olmak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım dedığın gıbı uzakta olsanda kalpler bır oluyor onemlı olanda bunun olması:)cok tesekkur ederım canım:)

      Sil
  22. Böyle anneanneye can kurban. Nasıl hırslıymış, nasıl azimli. "Helal olsaağn." diyesim geldi valla.
    Çok tatlı bir yazı olmuş, nice mutlu yaşlara. Nice beraber mutlu yıllar geçirmeniz dileğiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederım Beyzacım beğenmene sevındım butun ananelerımıze helal olsaaağnn:))

      Sil
  23. Nice mutlu ve sağlıklı yıllar dilerim süper annaneye...
    Yazın çok güzeldi sabah sabah duygulandım gerçekten :)
    Umarım en kısa zamanda yanına gider kocaman sarılırsın Ona

    YanıtlaSil
  24. Oyyy ben ona anneanneneye kurban olurum... Çok tatlı ve zeki kadın kime benzediğin de belli oldu Biricit'im... Anneannelerin yeri her zaman ayrıdır benim için.
    Nice mutlu yıllara güzel kalpli anneanneye...
    Öptüm. :)

    YanıtlaSil
  25. Süper anneannenin doğum gününü kutluyorum canım, sağlık diliyorum bir de anneannecin için. Maşallah maşallah. Gerçekten ilginç bir hikayesi varmış, dediğin gibi kimin anneannesi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederım tatlım cok saolasın benım ananem tabıı:))daha ne hıkayelerı varda belkı yazarım sevgıler optum muckk:)

      Sil
  26. canım rasgele okudum bu yazıyı
    benimde Almancı bir teyzem var
    aynı şeyi unutur defalarca anlatır, ben her seferinde ilk kez dinliyorgibi dururum karşısında
    anlatmak hoşuna gidiyor demek ki :)
    ne maceralar ne maceralar Allah nasıl sabır vermiş hepsine helal olsun

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) evet cok sabırlılar bız olsak oyle yapamazdık:)

      Sil