19 Nisan 2012 Perşembe

Gizli Anların Yolcusu


Ayşe Kulin'in ilk defa bi kitabını okudum,Suzangiacıma buradan teşekkürler bizi tanıstırdığı için.Çünkü bu kitabı çok beğendim.Toplumumuzda tabu olarak görülen bir aşk hikayesini anlatıyor kitap,yasak bir aşk hikayesi,sıradan bildiğimiz değil.150.cili sayfalara geldiğimde biraz tuhaf oldum ve kitabı elimden bıraktım iki gün okuyamadım.Sonra ise yine merakıma yenildim ve okudum,kitabı okumayanlar olabilir diye detaylı anlatamıyorum fakat bu kitabı 18 yasından küçüklerin,hatta 25 yasından küçüklerin okumaması lazım bence.Yanlış algılamalara ve anlamalara sebep olabilir,bazı yerlerinde cinsellik barınmakta ve konuda 'tabu' dedığımız bı konu,Onun dısında Ayşe Kulin'in anlatım dilini çok beğendim.Her bölümün basında bölümle ilgili bir Tekin Gönenç şiiri,sözleri örneği buda hoş bi durum olusturmus kitapta.
Ayrıca kitabın başkahramanlarından biri olan İlhami beni deli etti,içimden niye öyle yapıosun niye öyle yapıosun derken,kitabın sonunda ise İlhami'yi haklı buldum.Bu arada kitabın filmi yapılmalı diyede düşündüm,film gibi bir girişle başlıyor kitap,kitabın başı aslında sonu..
 Aykırı bir aşkın anlatıldığı kitabın kapak resmini sonradan anladım,algıda geçiçiliğim kitabı anlayınca algıda seçiciliğe dönüştü:)
Gizli anların yolcusu,acı bir kaza,bir anda ağızdan çıkan bir söz,ansızın yayınevine gelen bir dosya,birbirine dolanmış eşarplar..Bütün bunlar,aykırı bir aşkın başını ve sonunu belirlemeye yeter mi?
'bir de bakıyorsun uçsuz bucaksız ormanın sonunda dörtnala düşlerinden kaçıyorsun', 'sen susunca askıya alır birileri senin yerine senin düşlerini','bir başladı mı vurmaya kötü vururdu bu istanbul sen nerden bilecektin','hadi çıktınız diyelim peki nasıl ineceksiniz şimdi gerisin geri karanfil kırıntıları serpe serpe çıktığınız o hoyrat merdivenleri' Tekin Gönenç'in kitaptaki hoşuma giden sözlerinden bazıları..

Biricit Ayşe Kulin'i çok sevdi,kitaplarını okumaya devam edecek.

44 yorum:

  1. Tam da "ne okusam" diye düşünürken bir kitap önerisi okumak iyi geldi bebeğim ^.^

    YanıtlaSil
  2. daha da çok merak ettim kitabı,okumalıyım!

    YanıtlaSil
  3. ayşe kulin'in kitaplarını severek okurum. herhalde ilk olarak füreya ya da sevdalinka ile başlamıştım, tam hatırlamıyorum :) ama sıkılmadan okunur tüm kitapları :) bunu okumadım ama, konu itibariyle pek ilgimi çekmedi biricitcim ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ılk defa bı Ayse Kulin kıtabı okudum ama guzelmıs konu bıraz ağır bı konu ama tabu dedığımız turden ben bıle ıkı gun ara verdım tekrar devam ettım

      Sil
  4. Çok merak ettim kitabı.. Elimdekiler bitince alıp, okurum ben de.. Tanıttığın için ben de sana teşekkür ederim canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rıca ederım canım umarım beğenırsın okursun ve yorumunuda yazarsın bakalım beğenecek mısın:)

      Sil
  5. ay çok özür dilerim ama Ayşe Kulin'in en beğenmediğim kitabını okumuşsun
    Sadece yazmış olmak için yazdığı bir kitap bence
    Harika bir sürü kitabı var
    Bunu beğendiysen diğerlerine ölürsün

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) canım baska kıtaplarını okumadım ama bu kıtabınıda beğendım aslında bazı konular yuzunden ıkı gun ara verdım kıtaba bıraz mıdem bulandı sonra dusundum bıraz ve acaba ne olacak,bu kadar ovguyle bahsedılen bı yazarın kıtabı bu olamaz dedım devam ettım ama sonuna kadar okuduğumda farklı dusuncelerle beğendım kıtabı.hangımız masumuz bu dunyada soyler mısın?

      Sil
    2. ben konu açısından söylemedim kötü diye
      ben ayşe kulin gibi bir yazarın bu kadar basit yazmasını beğenmedim
      yoksa konu harika
      ve onun gibi usta bir yazar çok çok daha çarpıcı cümlelerle yazabilirdi bu kitabı diye düşündüm

      Sil
    3. düz anlatımla yazmıs aslında cok gercekcı bı hıkayeye benzettım ben:)

      Sil
  6. Marketlerde raflarda sürekli gözüme takılan bir kitaptı Ayşe Kulin severim ama almak nasip olmamıştı.. Sayende bi merak kapladı ki içimi anlatamam en kısa zamanda okumalıyım.. Birici't'k'cimm... Öpüyorummm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okumalısın canım bakalım beğenecek mısın:)bende optum sevgıler tatlım:)

      Sil
  7. Beğenmene çok sevindim Bricitim:))

    YanıtlaSil
  8. evet oldukça ilginç geldi banada..her ne kadar pek beğenerek okumasamda Ayşe Kulinin oldukça tarzının dışında oluşmuş ..Geçenlerde bir söyleşisine gitmiştim.."Artık kendi yaşadığım hikayelerin hayal kahramanlarından kurtulmam gerektiğini hissettim ve böyle bir kitap çıktı" demişti..Enteresan geldi bana ..Farklı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tahmın ettığım gıbı sanırım gercek bı hıkayeden yola cıkılmıs kıtapta ve zaten bazı bolumlerı okudukca gercekcı bulmustum demekki bundan.Konu olarak gercekten bı 'tabu'.Onayladığım yada tasvip ettiğim bısey değıl ama sonunda kıtabın kahramanını haklı gorduğume gore Ayşe Kulin'in buradaki anlatım dili cok etkili.

      Sil
  9. Bende bu kitabı merak ediyordum nasıldır diye ,hemen okumalıyım bende :)

    YanıtlaSil
  10. Bu kitap benim de çok karşıma çıkıyor ama ayşe kulin hiç okumadım tereddütlerim var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende ılk defa okudum canım,Ayşe Kulin'in diğer kitaplarınıda merak ediyorum.Tereddütteysen iyice arastırıp okumalısın.

      Sil
  11. Biricitim Ayşe Kulin'in nerdeyse bütün kitaplarını okudum. Yok yalan söylemim hepsini değl tabi :) çok severim, çok duyarlı bir yaklaşımı vardır. Çok hüzünlüdür bazı kitapları. Bu kitabını okumadım ama ilginç geldi, okumalıyım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsıye ederım canım genelde Ayse Kulın'ın hayranları pek beğenmemıs ama bakalım sen nasıl bulacaksın:)

      Sil
  12. Ayşe kulin çok sevdiğim yazarlardandır anlatımı bana okuduğumda bilinç altımda canladırdığım her betimlemeye dokunur gibi gelmesiyle çok samimi bulurum romanlarını..
    bir de nermin bezmeni de tavsiye ederim sır ve auroranın inciler diye iki serili kitaplarını onada bayılacaksın okumadıysan tabi :) anlatımın ve açıklamaların için tesekkürler.. çok samimisin sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe Kulin'le yeni tanıştım ama çok beğendim kitabını:)
      Nermin Bezmen'i hiç okumamıştım ama tavsiyeniz üzerinize okuyacağım,teşekkür ederim:)sevgiler

      Sil
  13. Merak ettim şimdi sen böyle içten içten anlatınca,listeme ekledim,bu şartlarda böyle bir kitabı yazmak gerçekten kolay değil o yüzden daha da çok merak ettim,çok sağol biricitim paylaştığın için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim mononoke umarım beğenirsin,dediğin gibi toplumsal olarak tabu kabul edilen bi konuyu yazmak hem cesaret hemde kendine güven işi.Ayşe Kulin bence güzel bi dille yazmış.:)

      Sil
  14. walla ilk defa bir kitap tanıtımını okuyup bu kadar okuyasın geldi :) yarın alıp başliycam, yasım da tutuyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) umarım beğenırsın canım yaşın tutuyosa sorun yok:D

      Sil
  15. Bende çok merak ediyorum bu kitabı canım , aldım ama sırasını bekliyor , en kısa zamanda okuyacağım , sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben beğendım zeynepcım bakalım sen nasıl bulacaksın beğenırsın umarım:)sevgıler

      Sil
  16. bende elimdeki kitabı yeni bitirmişitm önerin çook iyi geldi en kısa zamanda alıp ukumak istiyorum çok tşkler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım severek ve beğenerek okursun canım:)rıca ederım, sevgıler

      Sil
  17. Başlarda ben de sinir oldum ilhamiye ama sonra pes ettim daha neler yapıcak diye bekliyodum. Bide bende beklemiyodum ilhaminin karşılık vermesini o yüzden soğudum o sayfalarda şuan 215. sayfadayım hadi bakalım hayırlısı :)

    YanıtlaSil
  18. Şuanda okuduğum kitap, 215.sayfasındayım :) başlarda ben de sinir oldum ilhamiye ama artık pes ettim bakalım daha neler yapıcak diye bekliyorum. evet bende beklemiyodum ilhaminin karşılık vermesini hadi hayırlısı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok surukleyıcı bı kıtap canım:) kıtabın son bolumunu ıyı oku :)

      Sil
  19. Ayşe Kulin beni hep germiştir nedense. Sanırım SEVDALİNKA buna sebep. Biraz erken bir yaşta okumuş olabildiğimden gecelerce rüyama girmişti. Uzun yıllar oldu uzak dururum Ayşe Kulinden ama bu kitabı ben de merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende neden bılmıyorum ama bana hep Ayse Kulın kıtapları sıkıcı gelıodu sankı kucukken almadım hıc,sonradan herkeste bı methetmeler falan yıne alamadım sansıma bu kez blog arkadasımın gondermesıyle okudum fakat Ayse Kulın hayranları pek beğenmemısler kıtabı anladığım kadarıyla fakat ben beğendım:)

      Sil
  20. Canım Ayşe Kulin'i severim, bir çok kitabını da okudum. Ama bunu okumak daha içimden gelmedi. Merak etmiyor da değilim ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merak edıosan okursun bence:)) guzel bı kıtap ama konu tabu olan bısey o yuzden canım zor bı konuyu ele almıs

      Sil
  21. heeey okumadığım bi kitabı okumuşsun.
    tamam okumucam filmini beklicam.
    :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oku bence:)) fılmını henuz bızım toplumumuz kaldıramaz

      Sil