27 Nisan 2012 Cuma

KADINLARA SUNULMUŞ TEK GELECEK EVLİLİK MİDİR ?




Evlilik bir mecburiyet midir?
Evlilik mecburiyet değildir.(ben hariç ben sana mecburum evlilik) Evlilik belli bir olgunluğa ulaşmış kadın ve erkeğin aşkı bulup aynı hayatı paylaşmalarıdır ve mutluluklarını çoğalarak bebek yaparak taçlandırmalarıdır.
Aile kurmaktır evli olanların yaptığı.Fakat halk arasındaki durum ise şudur:Bir kız belli bir yaşa gelmişse yada gelmemişse (13-14 yaşlarındaki kızlar zorla evlendirilmektedir bazı yerlerde halen!!!!!!) kız kısmısı okumaz,evde temizlik yapar işe gitmez gözüyle bakılarak evliliğe mecbur bırakılmaktadır.
Bu toplumsal olan sorun.Bir de kadınların kendi istekleriyle evlenmeleride vardır.Ben buna 'gelinlik sendromu' diyorum.Çünkü o gelinliği her genç kız giymek ister,peri kızı gibi olmak ister.Bu her kızın hayalidir.Peki bizi bu hayale mecbur bırakanlar mı var?Mecbur bırakanlar ailemiz ve çevremiz.Ben yaşını başını almış bekar bir hatun olarak kendi açımdan anlatayım.
Mesela 18-20li yaşlarda evlilik hiç kafamda olmayan bir 
durumdu,24-30 arası ise kafamı mesgul etmeye basladı,çünkü çevremdeki herkes evlendi,çoluk cocuğa karıstılar.Ve tabiiki annem ve ananem,komsularımızın baskıları uzerıme bır çığ gibi düşmeye basladı.Bu seferde bişeyi çok istersinde olmaz ya karsıma evlilik görevini yerine getirebilecek birisi cıkmadı bu yüzdende evlenmedim,çünkü ben ona yanlıs kısıydım,oda bana yanlıs kısıydı.Doğru insan denilen zat-ı muhterem kişide bu arada devreye giriyor.
Doğru insanla karsılassaydım şu anda evliydim.Evliliğe tabiiki çevrenin baskısı etkili oluyor dedim,onlara heveslenmek o gelinliği giyme isteği.Fakat bunlar yeterli değil..
Kadının kendini hazır hissetmesi gerekir,bu yaşada bağlı değildir (tabi 13-14 yasındaki kız cocuklarından bahsetmıyorum burada)..
Bazen yaşı daha genç insanlar dahada olgun hissedebilirler kendilerini,evliliğe hazır olarak.Ben 24 yaşlarımdayken bu duyguyu hissettim.Bu duyguya ulasmamdaki nedenler ise; okullarımı bitirmiş olmam,iş hayatımda belli bir deneyime sahip olmam,kendi ekmeğimi kazanıp ayaklarımın üzerinde durabilmem,aşka bağlı olan kalbim(bende bi inanıyorum bi inanmıyorum aska deli miyim neyim)
Sonuç ise hiç bi halt olmadı bekarım yani:))Evlilik mecburiyettir,çünkü yalnız olmak ömür boyu güzel mi sizce?Başkalarının cocuklarını sev sev nereye kadar,bi cocuğunun olması ona bakmak harıka bısey olmaz mı?
En onemlısıde soyunun devam etmesi..Eşinle herseyi paylasmak derdini,sıkıntını,mutluluğunu,neseni..hastalıkta ve sağlıkta ölüm sizi ayırıncaya dek deniyor değil mi?
Fakat bide şu durum var bu blogu actığımda ilk yazımda da belirttiğim evlenecek kızlar yok?evlenecek erkek var mı?
Peki ya beyefendiler? 
Beyfendiler acısından bakarsak bu olaya onlar ıstedığı zaman evlenebilirler yaş sorunları yada toplumsal herhangi bi baskı yoktur uzerlerınde..
Zaten sorunda burada baslıyor erkeklerin yetiştirilme tarzları ile kadınların yetiştirilme tarzları aynı değil.
Onlar her konuda serbest oldukları ıcın evlenme konusundada özgürler.Ve zaten bir erkek karar verir evlenmeye,kadın bekler bekler..
30 yasında bır erkeğın bekar olması aferınle karsılanırken,30 yasındakı bekar bı kadının bekar olması oooo sende evde kaldın diye yorumlanır.
Ama şu unutulmamalı 99999mılyon keredır soyluyorum 'Bir kızın evde kalma nedeni şiddetli seçimsizliktir..'

Yanlıs zamanda yanlıs bir evlilik yapacağıma,doğru zamanda doğru insanla evlenirim diyen biricit evde kalmasına çok memnun olmasada hayırlı kısmetini bekliyor,beyaz atlı prensinin bi gün onu bulacağına inanıyor hala yani pesss..
resimler alıntıdır

60 yorum:

  1. şiddetli seçimsizlik kısmına özellikle katılıyorum :))

    YanıtlaSil
  2. ömür boyu yalnızlık çekilmez, kendi çocuğunu sevmek tamam da soyunu devam ettirmek istemek nedir ? insanoğlu neden soyunu devam ettirmek ister hala anlamış değilim.

    kim demiş erkekler üzerinde toplumsal baskı yok diye? tamam kimse evde kaldın demiyor ama fırsatını bulunca zaman mekan farketmeden laf sokuyorlar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cunku nesıl devam etmezse ınsanlık yok olur cok bılımsel acıkladım ama boyle:)
      ben genelde erkeklere bu lafı sokmaktan ozellıkle zevk alan bırıyım ama kadınlara asla bu lafı sokmam:))

      Sil
  3. Şu en son küçük küçük yazmışsın ya..Evlilik açıklamasının tüm ve asıl özeti..Çok klişe olacak ama hakkında hayırlısı olsun Biricitçim..Ya bide devamlı dile getiriyorum ama şu mavi kuş, yazarken tepeme konuyoda, ya diyorum onu salsak bi..bi özgürleşse o :):):)Ay bide bön bön bakıyo bu yaaa:):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayırlısı sesli prensescım:)
      mavi kuşumuda kımse sevmıo sanırım sız yalnız kalmayın buradaydı ama kaldırsam mı ne yapsam bu konuyu bı dusuneyım:)

      Sil
  4. :) öncelikle çok naziksiniz efendim teşekkür ederim :) sanki kendi yazdığım yazıyı okuyor gibiydim çok eğlendim, senin yazına çok benzeyecek ama otuz yaşında bekar (+aşksız) olan hatun kısmısının düşünceleri sanırım aynı yönde :)hemen yazıyorum bende çünkü bu konu tam benlik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam çiço bekliyorum yazını beğenmenede cok sevındım:)) aynı seylerı dusunuyoruz demektır benzeyebılır o vakit:)

      Sil
  5. öncelikle çok teşekkürler mim için, ve evet bence de çok güzel bir konu! yaş itibarıyla başıma dert kesilmiş bu konu hakkında en kısa zamanda yazmak istiyorum :) bu arada toplumsal baskı evet... benim de yazacak, diyecek çok şeyim var ya çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merakla beklıyorum yazını o halde:) rıca ederım sevgıler:)

      Sil
    2. seni çok seviyorum sözünü tuttuuunn..
      sana bi şey diiim mi?? mutsuz bir evlilikten ise hiç evlenmemek daha iyi.. elbet insan ister güzel bir aile kursun dediğin gibi.. ama olmuyorsa güvenmediğinle evlenip de sorunlar içinde yaşamak ve çocuklarına da sorun yaşatmak daha mı iyi? akıllı kızsın.. sen bildiğinden şaşma derim..

      Sil
    3. bende senın yorumunu arıyorum dıyorum yayınladım nereye gıttı yorum:))
      bende seni çok sevıyorum dayatılan:)aslında mimleyecektim sonra dedim mim mim yazılarını yazamıyor yoksa tam senlik bi mim,bu konuyla ılgılı bı yazı ama sonradan yazarsan cok sevınırım:) tabııkı mutlu huzurlu bı yuva olmadıktan sonra napayım o evlılığı fakat denemedende bılınmez,umarım ıyı ınsanlara denk gelırız,estagfırullah ne akıllısı ben salaklık oskarına adayım:))

      Sil
  6. "Bir kızın evde kalma nedeni şiddetli seçimsizliktir"
    Harika bir sonuç cümlesi olmuş ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene sevındım canım seçemiyoruz cunku aslında gecınıyoruz ama secemıyoruz:))

      Sil
  7. Şiddetli seçimsizlik kısmına ve yazdıklarına katılıyorum canım , yine çok keyifli bir yazı olmuş , öpüyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keyıf almana sevındım canım ben de şiddetli secımsızlık had safhada yas ılerleyıncede artıyor :)

      Sil
  8. şiddetli seçimsizlik forever ama ben evlencek değil eğlencek yaştayım ohh misss :)

    YanıtlaSil
  9. şiddetli seçimsizlik bayıldım buna.. Amaaannn evlenen de pişman evlenmeyende.. Evlenmek değil '''huzurlu ve mutlu bi yuvayı bi ömür devam ettirebilmek'''''' asıl marifet olan.. Umarım beyaz atlı prensin atar seni atının terkisine de ömür boyu mutlu huzurlu bi yuvan olur.. İsteyen herkes muradına ersin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok doğru demıssın mutlu ve huzurlu yuvaya sahıp olmak onemlı olan yoksa gerısı bos:))
      tesekkur ederım umay ınsallah ısteyen herkesın darısı baslarına:)

      Sil
  10. Çok keyifli bir mim :) verdiğin cevapları yüzümde tebessümle okudum :) Biricitim, öyle istiyorumki mutlu bir evlilik yapmanı. Sevdiğin ve sevildiğin biriyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) beğenmene sevındım aslıcım mım korkun olmasa ben senı her seferınde her mım yazısında mımleyeceğım fakat sen ıstemıosun:) ınsallah canım evlenmeyı ısteyen herkese ve sana ve banada hayırlı beyaz atlı prensler dılıyorum:)

      Sil
  11. çok güzel anlaymışsın ve sonucunda da özet harika bir cümle olmuş.Seçimsizlik doğru belki ama belli bir yaştan sonra seçebileceklerin de azalıyor kriterlerine göre birisinin karsına çıkma olasılığıda. Zor bir konu.Özellikle bayan acısından.
    keyifli bir yazı olmuş eline sağlık diyroum.
    Herkese de hayırlı güzel evlilik diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederım bluestyle:) evet yas ılerleyınce daha da zorlasan bı konu malesefkı ama ne gelır elden bunye kabul etmıyor karsıdan gecenlerı bunye ıstıyorkı ona özel bırı kalbıne daha layık bırı olsun:) bende hayırlı evlılıkler dılıyorum sevgıler:)

      Sil
  12. bu arada yaptım hallettim oh bee

    YanıtlaSil
  13. yazmayı düşündüğüm yorumu "dayatılanla yaşayan" yapmış. evrene çok güzel mesajını veriyorsun biricit. çekinmeden,aslan gibi.. pekçok kişi bunu çok istediği halde istemez gibi görünmeyi marifet sanıyor. evliliği çok istemenden daha doğal bir şey olamaz. ancak bence de mutsuz bir evlilik yaşamaktansa bekar yalnız kalmak çok daha iyi. tam doğru insanı bulmadan evlenmemek gerek. sırf işte dostlar alışverişte görsün diye evlenmek, toplum baskısı ile aceleye getirmek yanlış mutsuz bir yaşam getirebilir. ki, bu yalnız yaşamaktan çok daha kötü bir durum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok haklısın shirin serkan,bende aynı fıkırdeyım mıllet ne der yuzunden mutsuz olmaya gerek yok,doğru ınsan bulur umarım tum bekarları,pozıtıf mesajları gonderıyorum bakalım ne zaman cevap gelecek mesajlarıma evrenden:))

      Sil
    2. ben gerçekten inanıyorum. sana evrenden yanıt gelecek. asla ümitsizliğe düşmeden mesajlarını göndermeye devam et..

      Sil
    3. ınsallah serkan:) tesekkur ederım :)

      Sil
  14. ben resimlere bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. garfıeldın duğunu ve balayısını anlatıo resımler bende cok beğendım:)

      Sil
  15. Bu mim tam benlik, mutlaka yapıcam.

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. şiddetli seçimsizliğe bayıldım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende mım yazına bayıldım canım harıka bı mım yapmıssın supersın tesekkur ederım :)

      Sil
  17. İşten eve geldim yemek yer yemez mim ini yaptım canım. Seninkide güzel olmuş bende çoğunluk gibi şiddetli seçimsizlik tabirine koptum :) tamamdır artık bunu eşe dosta kullanırım ben :) hahaha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederım canım hemen bakıyorum sevgıler :) afıyet olsun

      Sil
  18. Ay ya, şu başlığı her seferinde "Tek gecelik" diye okuyorum. "Bu nedir ki yiaa?" deyip, sonra fark ettiğimde "Heee, oldu o zaman." diyorum. ahahaha.
    13-14 yaşındaki kızın 70 yaşındaki işi bitmeyen abazanlarla evlendirilmesine ben de ölümüne sinir oluyorum. Sinirleniyorum. Ama elden bir şey gelmiyor ki?
    Olsun, daha gençsin. Elbet çıkar karşına birisi, elbet kendi çocuğunu kucağına alıp onu seve sever salgılarsın annelik hormonunu. Oh, misler gibi. ehehe.
    Bir de dün yazdım önceki mimini, bunu ne zaman yazarım artıkın ilahi güçlerin etkisindeki melekler bilir. Ama yazarım, unutmam, gecikirse diye, haberin olsun.
    Öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam tatlım tesekkur ederım guzel yorumun ıcın bende cok sınır oluyorum 70lık hıyarların 13yasındakı kız cocuklarıyla evlenmelerıne sınırıme dokunuyor sapıklıkları!
      insallah canım kısmet nasıp dıyelım:))optum bende sevgıler

      Sil
  19. cok haklısın biricitt..mim için de cokk tesekkürler:)

    YanıtlaSil
  20. garfieldlar on numara... onlara baktım ben ihihihihi :))

    YanıtlaSil
  21. işte bu mim çok güzel! şöyle sosyal konular olsun daha ne isterim^^

    YanıtlaSil
  22. hakkında hayırlısı.evlenenler dışarı çıkmak istiyor.dışardakilerde içeri girmeyiç.istersen dünyanın eniyisiyle evlen genede evlilik çok zor.kendisi zor.aşkıda öldürüyor.ama toplum için şart.kadına sunulmuş tek gelecek evlilik değil.kadınlar kendine güvensiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok haklısın canım merak edıyoruz evlenmeyenler olarak:)
      bu güvensizliğin nedenide yasayıs ve yetıstırılme tarzımızdan kaynaklanıyor

      Sil
  23. Biricit'cim yine çok güzel yazmışsın canım, katılıyorum sana kesinlikle, evde kalmış biri olarak :)İnşallah gönlüne göre birini bulursun canım, çok istiyorum senin için de kendim için de :) Mim için de teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok canım estagfırullah:) asıl ben evde kalmıs bırı olarak yazıyorum ıste boyle:)
      ınsallah senınde gonlune gore bır prens cıkar karsına tatlım

      Sil
  24. döktürmüşsün tatlım :) evde kalmışsın tabirini hiç sevmiyorum insanların kendi tercihi ve seçimi bununla mutlu olan ve çok güzel yaşayanlarda var. Erken evleniyorum belki ama aradığımı bulduğum için :) umarım sende bulursun tatlımm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederım canım:) cok haklısın ınsanların kendı secımı zaten ınsan aradığını bulduğu zaman askı yasar ve evlenır bu zaten mantıklı olan tatlım:) ınsallah bende sana omur boyu mutluluklar dılerım optum canım:)

      Sil
  25. Canım en kısa zamanda yanıtlarım bende mim için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  26. Paylaştığınız bilgiler ve sunumlar gerçekten işimize yaradı.Avukatlık Büroları olarak başarınızın aynen devam etmesi dileğiyle başarılar diliyoruz.

    YanıtlaSil
  27. ben de aynı sorunsalı yaşıyorum son 2-3 yıldır..29 yaşıma girdim geçen hafta ve 30dan gün alıyorum artık. bakıldığında eli yüzü düzgün, 7 senedir işinde gücünde, eline ekmeğini almış bir kızım ama o bahsettiğin doğru insan çıkmayınca çıkmıyor işte. herkes nasıl bu yaşa kadar bekar kaldın diyor ama olmayınca olmuyor işte. şu yaşıma kadar karşıma öyle abuk sabuk kişiler çıktı ki, kimi evlenmekten korkar, kimi hiç düşünmez vs. çevremde benden küçüklerin bile çoluk çocuğa karışması acayip olumsuz baskı oluşturuyor üzerimde, yani bi eksiğim filan mı var diye düşünüp kendimi üzmeye başladım. her gün facebookta düğün dernek resimleri vs. görmek istemiyorum desem yeridir.çok doğru bi laf etmişsin 30 yaşında bekar bi erkek ohoo daha 40a kadar yolun var diye pohpohlanırken, 30unu geçen bekar kızda bi eksik aramalar, neden evlenemedin, şakayla karışık evde mi kaldın demeler.. seçicilik de artıyor tabii bi yerden sonra, en azından benim için öyle. zorla olduramıyorum beğenemiyorum kimseleri, aşık olmak istiyorum. bu saatten sonra da olur mu bilmem artık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumun aynen katılıyorum. bir müddet sonra bir eksiğim mi var diye dusunuyoruz halbuki oyle bir sey yok sadece karsımıza eksiği olan erkekler cıktığı icin yani yanlıs insanlarla karsılastığımız icin evlenemedik. ben 31 yasındayım hala bekarım:)) cok cok fena bir secicilikteyim zaten yas ilerleyince boyle oluyor. ama olacak olacak bu saatten sonrada olsa olacak insallah kaderimizdeki insan daha bizi bulmadı bulacak bir gün:) sevgiler özlem:)
      dipnot: facebooka hic bakma..:)

      Sil
    2. inşallah o günler hemen gelir ehe :))

      Sil