22 Temmuz 2013 Pazartesi

Merci Çikolata


Merci Çikolatayla tanışmam herhalde bir 20 yıl öncesine kadar gidiyordur. Küçüklüğümden beri anneannemin Almanya'dan getirdiği ve tadına bayıldığım bu çikolatayı uzun zamandır aramıştım hiç bir yerdede bulamamıştım,  yıllar önce Cevahir Watsons'ta bulmustum ama malesef surekli olan bir sey değildi. 

Yıllar sonra (yıllar sonra dediğimde sürekli Bahçelievler'e yolum düşer çünkü oralıyım:)) Gratis için Bahçelievler'e yolum düşünce yol üzerinde yani şöyle tarif edeyim; Yayla ışıklardan dümdüz gittiğinizde soldaki şarküteride bulabileceğiniz bir çikolata:) Görünce gözlerim faltaşı gibi açıldı hemen aldım:)) Yıllar sonra aynı tad aynı minnak çikolatalar bayılıyorum bu çikolatalara iftar sonrası tam yemelik:) Her çeşit karışımdan var, fındıklı,sütlü, kahveli, dunkle mouse au cacao, coffee and cream, hazelnut, milch praline,milk chocolate, hazelnut almond, herbe sahne dark cream.. :) Benim favorim ise; kahvelisi iki renk olan coffee and cream bayılıyorum tadına keske sırf bu çikolatadan olsa içinde. 14TLye satılan bu harika çikolataya ulaşabilirseniz mutlaka tavsiye ederim, harika bir tadı var hepsinin ayrı ayrı:)









Biricit derki; çikolata yaşamın tadıdır.:)

42 yorum:

  1. Canım çekti ama şimdi burada da ulaşabileceğimi düşünmüyorum :) Artık ben de bir 20 yıl sonra görürsem alırım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. carrefour kipa ve metro markettede varmıs yakındaysa bakabilirsin belki:))

      Sil
  2. Bundan seneler öncesinde belkide 7 yaşındayken amcam almanyadan getirmişti de öyle yemiştim bu çikolatayı. O zamandan beri her amcamı gördüğümde soruyodumda ismini hatırlamıyodu. şirinevlerde oturuyorum hemde 5 dakikalık mesafe varmış aramızda boşuna senelerce hasret çekmişim :p ilk fırsatta gidiyimde alıyım bi kaç kutu, çok teşekkürler paylaştığın için nasıl mutlu oldum yahu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok yakındaymıs bence gidip almalısın:)) bende gorduğumde senin kadar mutlu oldum:) afiyet olsun:))

      Sil
  3. Bademlisini sevmiyorum ben de, hepte hangi renk bademliydi diye düşünüp yemekten kaçınıyorum, korkuyorum. Yeşil miydi bademli olan? Metro Marketlerde ve Carrefourda satılıyor, geçenlerde arkadaşımda gördüm, Kipa'dan aldığını söylemişti aklında olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeşil olan fındıklısı ama mavili de olabilir sanırım bende karıstırıyorum yesilliyi aynen pek sevmiyorum:) söylediğin iyi oldu yolum duserse kesin bakacağım :))

      Sil
  4. Bende severim Merci çikolatalarını ama burda pahalıya satılıyormuş yaa :/ Almanya'da en fazla 3 Euro paketi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa ne kadar ucuzmus Almanyada burada cok pahalı malesef

      Sil
  5. güzel çikolatadır, ben çok severim..

    YanıtlaSil
  6. Biricitim bana yeterki çikolata olsun inan markası bazen hiç farketmiyor acaip seviyorum :)
    Merci çikolatalarını eskiden yutrdışında yaşayan tanıdıklarımız getirirdi dimi :) şimdi bak aradığımız her şeyi bulabiliyoruz. Afiyet olsun canım benim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cikolatanın her türlüsünü bende cok severim:))
      evet bizde ananem getirirdi hemde kac tane varya ye ye doymazdım:))
      evet buradada var eskiden bulamazdık:) tesekkurler Aslıcım senin yerinede yiyorum:)

      Sil
  7. Bu çikolatayı ben de çok severim özellikle kahveli:)

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. İÇERİSİNDE ALKOL VAR MI?

    YanıtlaSil
  10. Çok severim..daha dün işyerindkei arkadaş dağıttı bundan..bayıldıımmmm
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Günaydın, cevabınız için çok teşekür ederim...Bunu sorma sebebim dün işyerimize 1 paket hediye geldi. Bazıları içerisinde alkol,lilör filan var dedi. İnternetten araştırdım. Kırmızı şeritli dunkle mouse olanda var yazıyordu. Oruçlu olduğum için tereddütte kaldım. İftardan sonrada yemedim. Sizden yanıt gelince yerim diye :) Tekrar teşekkürler...İyi Çalışmalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun, bildiğim kadarıyla merci cikolatada alkol yok. alkol olan likörlü cikolatalar daha farklılar zaten eğerki likörlü cikolata yerseniz farkını anlarsınız içinde sıvı oluyor, mercilerde ise öyle birsey mevcut değil, sevgiler:)

      Sil
    2. KUCAK DOLU SEVGİLER DE BENDEN SİZE ;)

      Sil
    3. KUCAK DOLU SEVGİLER DE BENDEN SİZE ;)

      Sil
  13. Iste alamanci akrabalar en cok bu ise yarar :) sagolsunlar bizde eksik olmaz tipkis enin gibi kahvelisini severim sutlusunu de tabii ki sverm digerlerine dokunmam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) evet almanyadan gelenlerin getirdiği meshur cikolatadır:)) kahvelisi harika bence

      Sil
  14. Ben de çok sever(d)im.. Taki işyerinde her yurtdışına giden her defasında aynı çikolatayı getirene kadar. Sonradan anladımki, adeti çok olduğundan ve fiyatı uygun olduğundan free shopta en çok tercih edilen hediyelik çikolata bu. Halen evde buzdolabında 1 paket duruyor. Seni anarak yiyeyim bari Biricitcim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. orada ucuz ama burada cok pahalı neslicim:) afiyet olsun

      Sil
  15. ne yani bu çikolataya mı bu kadar tepki aldın sen (:
    ne var ki bu çikolata da..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) bilmem bazı seyler varmıs demekki nerden ne laf sokacaklarını, nerden siyasi-kişisel goruslerini tıkacaklarını bilememişler buraya kadar gelmişler;)

      Sil
    2. aynen öyle olmuş tatlım boşverrr takmamak gerek :)

      Sil
  16. Sanırım beceremedim. Değilse iki kere yazmış oluyorum kusura bakmayın... Şu anda yurtdışındayım ve yılbaşında Türkiye'ye döneceğim. Eşe dosta Merci almak istedim. Sonra Türkiyede bulabilirmiyim acaba yük etmesem diye araştırırken notunuzu gördüm. Tek sorunum ben İstanbul'a değil Ankara'ya dönüyorum. Mümkün mü ki o şarküterinin telefonunu bana bildirseniz de telefonla sipariş versem. Neticede 20-25 kutu alacağım için sanırım kargo ederler. Mucoeren@mynet.com adsime e-posta atarsanız çok sevinirim, şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
  17. merhaba sanırım internet sitelerinden ulasabilirsiniz http://merkezsarkuteri.com.tr/
    bilgi@merkezsarkuteri.com.tr
    Tel: 0212 441 30 88 buyuk ihtimalle burasıydı :) rica ederim, iyi aksamlar

    YanıtlaSil
  18. Bu kadar hızlı cevabınız için de ayrıca teşekkür ederim. İsmi merkez şarküteri" olarak anlıyorum. Numara yanlışsa bile umarım buradan bulabilirim tekrar tekrar teşekkürler, hoşçakalın...

    YanıtlaSil
  19. Bu çikolatalara ölüyorum! Bulgaristana giderken free-shop lardan aldığımız en temel şeylerden biriydi sadece o zamanlarda öyle ulaşabilirdim artık ben de birkaç yerde gördüm yemesi ayrı bir keyifli oluyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimde en sevdiğim çikolatadır :) rahmetli Ananem Almanyadan getirirdi bi an once valizi acsada mercilerimi verse diye sabırsızlanırdım:) Rossmann ve A101 lerde de var yeni gelmiş

      Sil