2 Haziran 2016 Perşembe

Fırında Somon ve Çupra Balığı Pratik Tarifi



Annemin sağlığından dolayı yeme alışkanlıklarımızı tamamen değiştirdik. Şimdi düşünüyorum da keşke daha önceleri de böyle balık yapsaymışım:) Çünkü gerçekten de çok lezzetli oldu, o yüzden de bu güzel tarifimi sizlerle paylaşmak istedim. Daha önceleri hep balığı kızartırdık fırında çok nadiren yapardık.





Bu iki balığı ise fırında ilk defa denedim. Balıkçınıza fırında yapacağınızı söylediğinizde ona uygun şekilde kesiyor, çizik atıyor balığın üzerine ve temizliyor. Ben borcam da yaptım bu tarifi. Borcamı yağladım, bu esnada fırını açtım ve ısınmasını sağladım. Balıkları borcama dizdim, limonu ve soğanı halka halka kesip borcama dizdim, balıkların üzerine biraz zeytinyağı sürdüm. Sonrasında ise; karabiber taneleri ile süsledim,biraz baharat serptim üzerine ve  patatesleri de dilimleyip ekledim, çupranın kesik kısmının içine de yerleştirdim. Tuz ekip, bir buçuk su bardağı suyu borcamın kenar kısmından içine döktüm ve fırına borcamı mı yerleştirdim, yaklaşık 35-40 dakika civarında piştikten sonra afiyetle yedik:)




Yapımı hem çok kolay, çok pratik hem de lezzetli bu tarifi eğer hala denemediyseniz kesinlikle tavsiye ederim. Yanına zeytinyağlı enginar ve zeytinyağlı barbunya da yaptım. Zeytinyağlı yemekler diğer yemeklere nispeten daha yararlı.



8 yorum:

  1. Ellerine sağlık. Fırında balığa özellikle somona bayılırım:)))

    YanıtlaSil
  2. somon harika olmuş :-)))

    YanıtlaSil
  3. canım öncelikle çok geçmiş olsun ama bu tarz yemeklerle en doğru seçimi yamışsın somon gerçekten çok yararlı bir besin ızgara yaptığın sürece yağı seni rahatsız etmiyor ellerine sağlık anneciğinin ellerinde opüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım onunda sevgileri var :)
      evet gerçekten çok yararlı bir besin

      Sil